10 & 11 OKTOBER

"VOORJAARS" RACES
ZANDVOORT

UPDATE: 

Naar aanleiding van de persconferentie van 28 september 2020:

  • Alle sportwedstrijden worden gespeeld zonder publiek.
  • Het is niet mogelijk om entreekaarten te kopen voor dit evenement.

Wilt u op de hoogte gehouden worden van de laatste stand van zaken m.b.t dit evenement en het laatste evenement van V-max Racing op TT circuit Assen op zaterdag 31 oktober en zondag 1 november 2020 klik dan op onderstaande button.

""VOORJAARS" RACES - 10 & 11 OKTOBER 2020

TWEE SUPER LEUKE DAGEN OP HET NIEUWE F1 CIRCUIT!

De uitgestelde "Voorjaars" races welke bedoeld waren als opening van het 2020 seizoen worden eindelijk gehouden op 10 & 11 oktober op het gloednieuwe F1 CM.com Circuit Zandvoort. Het is de vierde evenement van het seizoen van de door HANKOOK gesponsorde raceseries, de Supercar Challenge, de Ford Fiesta Sprint Cup Nederland en België en de nieuwe Mazda MX-5 Cup. Ook de NK HARC 82-90 en de DMV Formel Vau is van de partij en maakt het gevarieerde programma helemaal af!


De "Voorjaars" races bieden 2 dagen lang een mooie gelegenheid het compleet verbouwde circuit te bewonderen met natuurlijk op zowel zaterdag en zondag spectaculaire races.

SUPERCAR
CHALLENGE 

De Supercar Challenge powered by Hankook is al jaren een zeer fraaie raceklasse om te volgen. Deze klasse bestaat uit 4 divisies welke op hetzelfde moment starten en dus het asfalt delen. 

MEER INFO

Supercar Challenge powered by HANKOOK

De Supercar Challenge powered by Hankook is al jaren een zeer fraaie raceklasse om te volgen. Deze klasse bestaat uit 4 divisies welke op hetzelfde moment starten en dus het asfalt delen. Dit zorgt er voor dat het volle startveld bestaat uit dikke Porsches, BMW’s en Seat's, maar ook erg fraaie Peugeot's en andere merken. Door de vele verschillende bolides is er altijd spektakel op de baan en wordt er om elke centimeter asfalt gestreden. 

Op zaterdag staat race 1 van 60 minuten op het programma, op zondag een race van ook 60 minuten. In beide races zullen de rijders een verplichte pitstop moeten maken wat de spanning vaak nog verder omhoog brengt en een optimale strijd betekent voor de pro's, semi-pro's en gentlemen drivers.

De Supercar Challenge heeft, om het veld nog competitiever te maken, een handicapregeling. Indien een deelnemer een wedstrijd wint, moet hij tijdens de eerstvolgende race 15 seconden langer in de pit straat staan. De nummer twee moet dan 10 seconden langer staan en nummer drie 5 seconden. Zodra een finishplaats lager dan 3 wordt gehaald, wordt dit ook weer afgebouwd. Een vierde plaats leidt tot 5 seconden minder, een vijfde plaats tot 10 seconden en een zesde plaats of lager 15 seconden totdat de standaard 60 seconden weer van kracht is. Dit systeem garandeert een optimale strijd tussen de pro's, semi-pro's en gentleman drivers, wat de spanning en sensatie op en naast het asfalt alleen maar ten goede komt.


Meer informatie over de Supercar Challenge en deelname   www.supercarchallenge.nl of stuur een mail naar info@supercarchallenge.nl

GT Prototype

De GT-divisie staat open voor alle GT3-type auto's van fabrikanten zoals Ferrari, Lamborghini, Audi en Mercedes. Maar ook GT-wagens zoals eerder geracet in de Supercar Challenge zoals de Mosler MT900, Pumax RT en Vipers zijn ook welkom. Alle auto's met een vermogen van minimaal 500 PK en een geweldig geluid.

MEER INFO

GT Prototype powered by HANKOOK

De GT-divisie staat dit weekend ook weer met ronkende motoren klaar aan de startgrid. Met de vele pk's beloofd deze klasse weer een waar spektakel te worden!

De GT-divisie staat open voor alle GT3-type auto's van fabrikanten zoals Ferrari, Lamborghini, Audi en Mercedes. Maar ook GT-wagens zoals eerder geracet in de Supercar Challenge zoals de Mosler MT900, Pumax RT en Vipers zijn ook welkom. Alle auto's met een vermogen van minimaal 500 PK en een geweldig geluid.

Meer informatie over de Supercar Challenge en deelname   www.supercarchallenge.nl of stuur een mail naar info@supercarchallenge.nl

FORD FIESTA SPRINT CUP

In het seizoen 2018 is er eindelijk weer een nieuwe
Cup raceklasse in Nederland en België van start gegaan, de Ford Fiesta Sprint Cup. Deze beide Cups zijn speciaal bedoeld voor jongeren van 15 tot 24 jaar, maar de Cup staat natuurlijk ook open voor coureurs boven de 24 jaar

MEER INFO

Ford Fiesta Sprint Cup NL + BE

Tijdens de Voorjaarsraces 2020 rijden de Ford Fiesta Sprint Cup rijders uit Nederland en Ford Fiesta Sprint Cup rijders uit België samen in één startveld. Met deze snelle, maar super lichte race auto's wordt dit zeker een spektakel om naar te kijken!

Gereden wordt met een volledig voor circuit gebruik aangepaste Ford Fiesta ST Line voorzien van een 1.0 liter Eco Boost motor met een vermogen van ca. 150PK en een gewicht van ca. 1030 kilo.  


Natuurlijk is de wagen voorzien van alle moderne veiligheidsvoorzieningen,een door Intrax ontwikkeld onderstel en er wordt gereden op echte slicks en regenbanden van HANKOOK. Er worden tijdens het weekend 2 sprintraces gereden van 30 minuten, met daarvoor natuurlijk eerst nog de vrije trainingen van 2 x 30 minuten en de kwalificatie van 20 minuten. Zie voor het gehele overzicht van alle tijden het tijdschema op deze website.


Meer informatie over beide Cups en deelname   www.fordfiestacup.nl of www.fordfiestacup.be 

of stuur een mail naar   dickvanelk@fordfiestacup.nl

DE MAZDA
MX-5 CUP

De Mazda MX-5 Cup is dé nieuwste raceklasse van Nederland en België. De in 2019 gestarte raceklasse had een fantastisch debuut jaar. Er wordt geracet met een volledig voor het circuit aangepaste MX-5 van het nieuwste model type ND met een gewicht van ca. 960 kg en 184 pk. 

MEER INFO

Mazda MX-5 Cup

De Mazda MX-5 Cup is dé nieuwste raceklasse van Nederland en België. Er wordt geracet met een volledig voor het circuit aangepaste MX-5 van het nieuwste model type ND met een gewicht van ca. 960 kg en 184 pk.

 In de Mazda MX-5 Cup wordt er gereden met drie divisies:

Divisie 1 -  Algemeen Klassement 

Divisie 2 - Junioren

Divisie 3  - Senioren

 

Tijdens de Voorjaarsraces hebben de rijders van de Mazda MX-5 Cup een mooi programma voor de boeg. Op zaterdag zijn er twee vrije trainingen en is er de kwalificatie van 20 minuten. Op zondag worden de twee races gereden 


Meer informatie over de Mazda MX-5 Cup en deelname   www.mazda-mx5cup.nl of stuur een mail naar

dickvanelk@mazda-mx5cup.nl

NK HARC 82-90

Het HARC NK 82-90 is hét startpunt voor historisch racen. De Historische Automobiel Ren Club is de grootste organisator van historisch racen in Nederland, met een jarenlange ervaring en organiseert o.a. de bijzonder succesvolle Historic Grand Prix Zandvoort (dit jaar de 7de editie), met coureurs uit heel Europa.

Auto’s die je tegen kunt komen in het Nederlands Kampioenschap 82-90 zijn o.a. BMW 325i, Volvo 360, Mazda MX-5, Ford Sierra, Alfa Romeo 75, Toyota Starlet, VW Golf, Renault Clio, Peugeot 205, Ford Escort en vele andere merken.

MEER INFO

NK HARC 82-90

Tijdens de "Voorjaars"races op het vernieuwde CM.com Circuit Zandvoort staat ook de raceklasse NK HARC 82-90 aan de start met prachtige historische racebolides! Een waar genot en spektakel om naar te kijken.  

Het HARC NK 82-90 is hét startpunt voor historisch racen. De Historische Automobiel Ren Club is de grootste organisator van historisch racen in Nederland, met een jarenlange ervaring en organiseert o.a. de bijzonder succesvolle Historic Grand Prix Zandvoort (dit jaar de 7de editie), met coureurs uit heel Europa.

Auto’s die je tegen kunt komen in het Nederlands Kampioenschap 82-90 zijn o.a. BMW 325i, Volvo 360, Mazda MX-5, Ford Sierra, Alfa Romeo 75, Toyota Starlet, VW Golf, Renault Clio, Peugeot 205, Ford Escort en vele andere merken.

DMV FORMEL VAU

De "DMV Historic Formula Vau Europe " zorgt voor het behoud en de voortzetting van het succesverhaal van de grootste junior raceserie aller tijden. 

De club wil vandaag de "gouden tijden" van de Formule Vau en Super Vau nieuw leven inblazen. Het doel is om deze prachtige raceauto's zo origineel mogelijk terug op het circuit te brengen, enkel uitgerust met de moderne veiligheidsvoorzieningen volgens de huidige sportwetgeving, en hun geschiedenis te behouden.

MEER INFO

FORMEL VAU

De "Historic Formula Vau Europe e.V." zorgt voor het behoud en de voortzetting van het succesverhaal van de grootste junior raceserie aller tijden. De vereniging zonder winstoogmerk is de gemeenschap van Formule Vau- en Super Vau-coureurs in Europa.

De raceauto's worden gebruikt bij historische evenementen en gepresenteerd aan het publiek in overeenstemming met de huidige regelgeving in samenhang met bijlage K van de International Sports Act. De club wil vandaag de "gouden tijden" van de Formule Vau en Super Vau nieuw leven inblazen. Het doel is om deze prachtige raceauto's zo origineel mogelijk terug op het circuit te brengen, enkel uitgerust met de moderne veiligheidsvoorzieningen volgens de huidige sportwetgeving, en hun geschiedenis te behouden.

VOORJAARS RACES 2020

BELANGRIJK OM TE WETEN

  • TICKETS BESTELLEN

  • HET PROGRAMMA

  • ACCREDITATIE AANVRAGEN

  • VEEL GESTELDE VRAGEN